Explicatie


Prin aceste mici povestiri, nu caut sa va fac sa va simtiti bine. Suntem destul de amortiti si de indiferenti la ceea ce se petrece in jurul nostru. Vreau sa imi scot din inima toata durerea provocata de lucrurile "frumoase" pe care le-am vazut. Vreau sa vad ca incepeti sa iesiti din amorteala, ca numai alergati dupa lucruri pe care oricum nu le veti lua cu voi atunci cand veti muri. Vreau sa vad cum va opriti din drumul vostru grabit si intindeti o mana celui care are nevoie cu adevarat de ea. Vreau sa intelegeti ca daca dati bani unui cersetor, unei fundatii nu v-ati capatat un loc in cer. Nu cu Bani se cumpara fericirea.
Daruiti putin din dragostea voastra.

vineri, 31 octombrie 2008

Cine pe cine invata

  Se spune ca educatorul il invata pe copil.  Cred ca lectia asta eu am sarit-o.

Fiecare copil cu care am lucrat m-a invatat ceva, m-a educat, mi-a format caracterul.

  In relatia mea cu copiii ei au fost invatatorii si eu elevul. Am invatat lucruri, pe care altii s-au chinuit mult si bine (tot degeaba) sa mi le explice.
  Eu nu pricepeam si pace. Totul se termina in urlete si plansete. 
  
 Anii au trecut, eu am crescut mare (doar mare nu si matura) si tot nu stiam sa fac unele lucruri.
 Si pentru ca eram mare, a trebuit sa ma angajez.

  Ehe, si intamplarea facu (sau mai bine zis momentul meu, ca Hipopotamita balerina de pe salteaua de gimnastica de la ANEFS, care i-a facut pe profesori sa rada cu lacrimi) sa devin cadru didactic (da - cica sunt cadru didactic, am constientizat si eu asta dupa 10 ani in invatamant).
   Si asa am inceput sa fiu invatata, nu de persoanele abilitate sa o faca, ci de copii. Copii considerati de societate handicapati ( aici am eu dubii serioase, cred ca lucrurile stau tocmai pe dos). 
  Va intrebati oare ce am invatat? Sa va dau cateva exemple:
- am invatat sa am caiete ordonate
- am invatat sa scriu citet
- am invatat sa citesc cu intonatie
- am invatat sa cos (mama a inceput sa se inchine cand m-a vazut cosand primul goblen)
- am invatat sa pun ochiuri pe andrele si sa crosetez (saraca mama imi facea lucrurile pentru orele de esucatie tehnologica)
- am invatat sa fac paine
- am invatat sa sa ma bucur de lucruri marunte

Pentru toate acestea nu pot sa le spun acestor copii decat MULTUMESC. Iar societatii ii recomand sa isi scoata ochelarii de cal.



Niciun comentariu: